În acest sens, consumatorii vor confirma prin autentificarea strictă tranzacțiile online cu cardul pe site-uri din spațiul economic european.
Această reglementare contribuie la creșterea încrederii consumatorilor în plățile electronice.
Comercianții online trebuie să solicite autentificarea plăților prin implementarea noilor protocoale de securitate în platformele comerciale online, iar băncile emitente ale cardurilor trebuie să asigure autentificarea strictă.
Pentru a avea o experiență cât mai ușoară, biometria (autentificarea cu amprentă/ recunoaștere facială) poate fi o opțiune de autentificare a tranzacțiilor, autentificare care are loc în aplicațiile băncilor de internet/mobile banking/aplicațiile de semnare tranzacții (e-token) /wallet-uri.
Pentru consumatorii care nu au acces la o astfel de metodă, băncile vor implementa și alte opțiuni de autentificare a tranzacțiilor, de tipul unei parole statice.
Printre metodele de autentificare se regăsesc:
- Autentificare și semnare în aplicația de internet/mobile banking/e-token/wallet a băncii;
- Cod primit prin SMS + parolă statică (opțiune de back-up în condițiile în care clienții nu au acces la aplicația de internet banking);
- Cod primit prin SMS + amprentă;
- Cod generat într-o aplicație de semnare tranzacții (e-token) + amprentă
Fiecare emitent de carduri din România a comunicat deja sau umează să comunice clienților proprii care sunt metodele de autentificare a tranzacțiilor online cu cardul și care sunt modificările aduse fluxurilor actuale.
IMPORTANT În această perioadă de tranziție nu este exclus ca pentru o parte din tranzacțiile transfrontaliere, clienții să întâmpine dificultăți în realizarea acestora.
IMPORTANT În această perioadă de tranziție nu este exclus ca pentru o parte din tranzacțiile transfrontaliere, clienții să întâmpine dificultăți în realizarea acestora.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu