miercuri, 29 iulie 2020
Servicii online la Casa Națională de Pensii Publice.
Se poate! Cu muncă serioasă, se poate face schimbarea în bine!
“Un singur drum pentru serviciile oferite de Ministerul Muncii” – aceasta este schimbarea pe care am cerut-o în relația cu beneficiarii drepturilor de pensie (Casa Națională de Pensii Publice), de ajutoare sociale (Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Sociale) sau de măsuri active de ocupare (Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă). Au termen până la 15 august să implementeze mecanismul prin care cetățenii și persoanele juridice pot depune în format electronic documentele necesare și, după analiza acestora și emiterea deciziei de acordare a dreptului, sunt programați (la o dată și oră stabilită de comun acord) pentru a-și ridica decizia/înscrisul final. O singură dată vin la instituție.
Casa Națională de Pensii Publice este prima instituție care a răspuns deja nevoilor persoanelor fizice care doresc să depună documente în format electronic, prin deschiderea unei secțiuni pe site-ul CNPP, la: https://www.cnpp.ro/web/guest/depunere-cereri-si-documente/persoane-fizice
Aici, orice cetățean poate adresa cererea pentru dreptul la pensie sau pentru ajutorul de deces. Trebuie doar să completeze datele personale și să încarce documentele necesare (cererea pentru înscriere la pensie, carnetul de muncă, adeverințe de vechime în muncă, etc.). Solicitantul selectează cărei case teritoriale de pensii se adresează. Aceste documente sunt analizate de către departamentele de resort din cadrul casei teritoriale de pensii respective și, în cazul în care sunt necesare informații suplimentare, comunicarea va continua prin email. Când se emite decizia de pensionare, solicitantul este programat la sediul casei județene pentru a se verifica identitatea petentului, respectiv pentru a ridica decizia de pensionare.
Aceste servicii sunt deja disponibile persoanelor fizice, urmând ca, până la 15 august, și restul serviciilor, inclusiv cele destinate persoanelor juridice, să fie accesibile în format electronic.
Rezultat: timp câștigat, evitarea aglomerației la sediul instituțiilor, eficientizarea comunicării cu publicul.
Comunicarea electronică cu instituțiile MMPS rămâne doar o opțiune a solicitanților, aceștia putându-se prezenta în continuare, ca și până acum, la sediul instituțiilor pentru soluționarea cererii lor.
Se poate!
#digitalizare
#eficienta
#serviciipublice
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Postări populare
-
Pentru a-ti crea un cont online la Casa Nationala de Pensii Publice (Portalul CNPP). se completeaza online o cerere pe care o tiparesti si o...
-
Violeta Alexandru, ministrul Muncii și Protecției Sociale : Se poate! Cu muncă serioasă, se poate face schimbarea în bine! “Un singur drum ...
-
Lansat de Orange în martie 2020, YOXO are o nouă identitate de brand şi vine cu noi beneficii: ☑ Abonament 100% digital, configurabil şi ge...
-
Aproape oricine a avut nevoie de medicamente fara reteta (OTC) la un moment dat in aceasta viata trepidanta. Cand esti singur/a sau workaho...
-
Pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), cu ajutorul Centrului ...
-
Recent, am descoperit probabil singura bancă din România care oferă discounturi personalizate la un număr incredibil de mare de firme parten...
-
Într-o perioadă în care sustenabilitatea și protecția mediului devin priorități tot mai mari, ING Bank România, în colaborare cu ONG-ul Viit...
-
Dacă nu optezi până la 30 iunie 2021 pentru o ofertă la electricitate disponibilă pentru piața concurențială, de la 1 iulie vei avea un preț...
-
Companiile E-Distribuție, operatorii de distribuție a energiei electrice din cadrul grupului Enel, lansează serviciul digital „Vizita virtua...
-
Elevii urmaşi, care au împlinit vârsta de 16 ani, au obligația să prezinte, până la data de 25 septembrie 2022, adeverința din care să rezul...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu